Donaties mogelijk tot 1 december 2014

11 november 2014 - Valkenburg aan de Geul, Nederland

Beste vrienden, familie, collega’s, leden van PV Dersaborg,

Inmiddels ben ik al weer 3 weken terug van mijn reis naar Zuid-Afrika, al weer helemaal gewend, maar een hele ervaring rijker.

Ik wil op de eerste plaats alle leden van de PV bedanken die zijn of haar kerstpakket geschonken hebben aan het goede doel van dit jaar, Izizwe Projects.

Daarnaast zijn er ook enkele collega’s en PV-leden die zelf een donatie hebben gedaan, waarvoor ook hartelijk dank!

Tijdens mijn werk op de crèche Ilitha Care Center in Walmer Township heb ik de hartelijke Zuid-Afrikaanse kindjes ontmoet, die, ondanks de armoede, heel gelukkig en tevreden zijn met dat wat ze wel hebben.
Heel mooi om te zien natuurlijk, maar op sommige punten kunnen ze nog wel wat hulp gebruiken.

Zo sprak ik met de directrice en heb ik haar gevraagd wat zij graag zou veranderen of aanschaffen voor de crèche. Zij gaf aan dat de kapotte koelkast en het te kleine gasfornuis aan vervanging toe zijn, om zo de kindjes dagelijks te kunnen voorzien van hun ontbijt en lunch.
Op korte termijn wordt de lekkage in het plafond gemaakt, maar de vloerbedekking heeft al enorme schade geleden en zou ook vervangen moeten worden.
De kindjes slapen nu op de grond… graag zou zij wat matrassen kunnen aanschaffen, zodat de kindjes zeker in de winter warm kunnen slapen.

Zoals jullie lezen, kan onze donatie goed besteed worden! Alle kleine beetjes helpen!

Mochten er nog mensen zijn die een kleine donatie willen doen, dit kan door overschrijving op NL70RABO0157989291 t.n.v. Personeelsvereniging Dersaborg o.v.v. donatie goede doel 2014 (of contant, neem dan even contact met mij op).

Na 1 december 2014 zullen we de donatie storten aan de crèche.

Namens mij, maar vooral namens al deze lieve kindjes…. BEDANKT!!!

Groetjes, Claire

1. Maarten en Anke:
    11 november 2014
    Hoi Clair,
    Goede actie en prachtig om de creche te ondersteunen nu je weer in NL bent. Ik zie dat je het opgehaalde geld wil overmaken naar de rekening in Zd Afrika. TIP: Hou er rekening mee dat het overmaken van geld naar een SA rekening houder gemiddeld 25,- kost. Je moet even informeren bij jou eigen bank over deze kosten, en bij de creche welke bank zij gebruiken. Het loont de moeite om bij die SA bank na te gaan of zij gebruik maken van een zgn. tussen-bank in Europa. Dat scheelt provisie en omzet kosten. Mijn SA bank gebruikt bijv een bank in Duitsland bij transacties en dat scheelt bij grote bedragen een hoop geld dat je dan kan gebruiken voor de kinderen.
    Succes met de actie, en hopelijk krijg je veel reacties
    Maarten